Bc. Barbora Krejčí
Bachelor's thesis
Persuaze: vliv autority vs. vliv emocí
Persuasion: influence of authority vs. influence of emotions
Abstract:
Cílem práce je zaměřit se na změnu postoje na základě persuaze. Persuaze je metoda úmyslného ovlivňování lidí, která předpokládá změnu duševního stavu (postojů, myšlenek, názorů, chování) a je založena na svobodné vůli, čímž se diametrálně odlišuje od nátlaku. Persuazivní komunikace se využívá v reklamách, v politice, ale také v každodenním životě běžných lidí. Teoretická část práce definuje postoj …moreAbstract:
Aim of this thesis is to give an overview on changing attitudes on the basis of persuasion. Persuasion is a method of influencing people, which presupposes mental status changes in attitudes, opinions, ideas, or behaviour. These mental status changes are based on the free will, what makes them diametrically different from compulsion. Persuasive communication is used in commercials, in politics, but …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fq4vp/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 1. 2016
- Supervisor: Mgr. Jana Kostínková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Michal Čevelíček, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Persuaze a změna postoje
Jiří Kůs -
Persuaze a změna postoje
Jiří Kůs -
Persuaze a změna postoje
Jiří Kůs