Bc. Barbora Krejčí

Bachelor's thesis

Persuaze: vliv autority vs. vliv emocí

Persuasion: influence of authority vs. influence of emotions
Abstract:
Cílem práce je zaměřit se na změnu postoje na základě persuaze. Persuaze je metoda úmyslného ovlivňování lidí, která předpokládá změnu duševního stavu (postojů, myšlenek, názorů, chování) a je založena na svobodné vůli, čímž se diametrálně odlišuje od nátlaku. Persuazivní komunikace se využívá v reklamách, v politice, ale také v každodenním životě běžných lidí. Teoretická část práce definuje postoj …more
Abstract:
Aim of this thesis is to give an overview on changing attitudes on the basis of persuasion. Persuasion is a method of influencing people, which presupposes mental status changes in attitudes, opinions, ideas, or behaviour. These mental status changes are based on the free will, what makes them diametrically different from compulsion. Persuasive communication is used in commercials, in politics, but …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 12. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 1. 2016
  • Supervisor: Mgr. Jana Kostínková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Michal Čevelíček, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Psychology / Psychology

Theses on a related topic