Aplikace testu barev v oblasti marketingu produktu – Bc. Karolína Reinerová
Bc. Karolína Reinerová
Master's thesis
Aplikace testu barev v oblasti marketingu produktu
Colors test application in product marketing
Abstract:
Závěrečná práce se zaměřuje na využití asociačního testu barev ve vztahu k hodnocení, image a prodejnosti produktů v oblasti automobilového průmyslu. Práce se zaměřuje na využití psychologického přístupu k hodnocení barev produktu, jeho částí a jeho prodejnosti u cílových skupin zákazníků. Hlavním tématem teoretické části jsou barvy jako takové, konkrétně se jedná o teorii barev, jejich vnímání z psychologického …moreAbstract:
This final thesis focuses on the use of colour association testing in relation to the assessment, image and marketability of products in the automotive industry. The work focuses on the use of a psychological approach in the evaluation of the color of the product, its components and its sales to the target groups of customers. The main theme of the theoretical section is color, namely the theory of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/go46o/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Emoce v reklamě
Lucie ZELENKOVÁ