Jak učitelé (ne)přicházejí o iluze. Proměna představ o učitelství očima začínajících učitelů – Bc. Kateřina Mužíková
Bc. Kateřina Mužíková
Master's thesis
Jak učitelé (ne)přicházejí o iluze. Proměna představ o učitelství očima začínajících učitelů
How teachers do(n't) lose their illusions. Transformation of ideas about teaching from the view of beginning teachers
Abstract:
Diplomová práce se zabývá procesem proměny představ začínajících učitelů o učitelství s přibývajícími zkušenostmi. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části práce se nejprve zaměřuji na samotnou profesi učitele s jejími specifiky a zvláštnostmi. Dále se zabývám přípravným vzděláváním učitelů, během kterého se představy učitele začínají utvářet, a následně obdobím začínajícího …moreAbstract:
Diploma thesis deals with the process of transformation of ideas' beginning teachers about teaching by increasing experience. The thesis is divided into the theoretical and empirical part. At first, in the theoretical part of thesis I focus on the itself teaching profession with its specifics and peculiarities. Further, I deal with preparatory education during which teacher’s ideas begin to form and …moreKeywords
začínající učitel představy o učitelství přípravné vzdělávání profesní adaptace šok z reality profesní rozvoj zkušenostní učení reflexe sebereflexe změna beginning teacher ideas about teaching preparatory education professional adaptation reality shock professional development experiential learning reflection self-reflection change
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vanyv/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2016
- Supervisor: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MUŽÍKOVÁ, Kateřina. \textit{Jak učitelé (ne)přicházejí o iluze. Proměna představ o učitelství očima začínajících učitelů}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/hta409/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Andragogy
Theses on a related topic
-
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions
Deisi Cecibel Yunga Godoy -
Professional Development of an Experienced Teacher - Case Study
Vlasta Palichová -
Professional development of English teachers
Lucie Ondrová -
Professional Development of Beginning Psychotherapists Trained in Gestalt Therapy, CBT and Psychodynamic Therapy
Lenka Maruniaková -
Influence of personal therapy on psychotherapists‘ professional development: Qualitative meta-analysis
Ester Danelová -
Teacher Professional Development and Teacher Training Program in the USA: A Case Study
Petra Zvolská