Jak učitelé (ne)přicházejí o iluze. Proměna představ o učitelství očima začínajících učitelů – Bc. Kateřina Mužíková
Bc. Kateřina Mužíková
Diplomová práce
Jak učitelé (ne)přicházejí o iluze. Proměna představ o učitelství očima začínajících učitelů
How teachers do(n't) lose their illusions. Transformation of ideas about teaching from the view of beginning teachers
Anotace:
Diplomová práce se zabývá procesem proměny představ začínajících učitelů o učitelství s přibývajícími zkušenostmi. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části práce se nejprve zaměřuji na samotnou profesi učitele s jejími specifiky a zvláštnostmi. Dále se zabývám přípravným vzděláváním učitelů, během kterého se představy učitele začínají utvářet, a následně obdobím začínajícího …víceAbstract:
Diploma thesis deals with the process of transformation of ideas' beginning teachers about teaching by increasing experience. The thesis is divided into the theoretical and empirical part. At first, in the theoretical part of thesis I focus on the itself teaching profession with its specifics and peculiarities. Further, I deal with preparatory education during which teacher’s ideas begin to form and …víceKlíčová slova
začínající učitel představy o učitelství přípravné vzdělávání profesní adaptace šok z reality profesní rozvoj zkušenostní učení reflexe sebereflexe změna beginning teacher ideas about teaching preparatory education professional adaptation reality shock professional development experiential learning reflection self-reflection change
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 12. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vanyv/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 2. 2016
- Vedoucí: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Pedagogika / Andragogika
Práce na příbuzné téma
-
Teacher Development Cycles of Alternatively Certified TEFL Teachers: The Construction of Professional Development and Professional Identity of Teachers Working in the TEFL Industry
Ezra Anthony Howard -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Educating the reflective professional in teacher education: professional learning in teaching and in other professions
Deisi Cecibel Yunga Godoy -
Professional Development of an Experienced Teacher - Case Study
Vlasta Palichová -
Professional development of English teachers
Lucie Ondrová -
Influence of personal therapy on psychotherapists‘ professional development: Qualitative meta-analysis
Ester Danelová -
Professional Development of Beginning Psychotherapists Trained in Gestalt Therapy, CBT and Psychodynamic Therapy
Lenka Maruniaková -
Teacher Professional Development and Teacher Training Program in the USA: A Case Study
Petra Zvolská