Interpretable clustering of turtle graphics programs – Bc. Zuzana Ďurčeková
Bc. Zuzana Ďurčeková
Bakalářská práce
Interpretable clustering of turtle graphics programs
Interpretable clustering of turtle graphics programs
Anotace:
Cieľom bakalárskej práce je analýza jednoduchých programov korytnačej grafiky v jazyku Python, ktoré boli odovzdané študentmi vo vzdelávacom systéme Umíme informatiku. Na analýzu je použitý iterpretovateľný zhlukovací algoritmus pôvodne navrhnutý pre zhlukovanie štandardných začiatočníckych programov. Popri zameraní sa na dôležitosť interpretovateľnosti zhlukov vo všeobecnosti je kladený veľký dôraz …víceAbstract:
The goal of this thesis is to analyze simple Python turtle graphics programs submitted by students in the Umíme informatiku educational system. An interpretable clustering algorithm previously proposed for clustering standard Python programs in introductory programming is used for the analysis and adapted to the specifics of turtle graphics programs. While emphasizing the importance of interpretability …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 5. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/zxxim/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 6. 2022
- Vedoucí: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
- Oponent: RNDr. Tomáš Effenberger
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasarykova univerzita
Fakulta informatikyBakalářský studijní program / obor:
Informatika / Umělá inteligence a zpracování přirozeného jazyka
Práce na příbuzné téma
-
Static Code Analysis Tool for the Apex Programming Language
Belek Omurzakov -
Micropython binding to graphics library in Zephyr operating system
Zuzana Miklánková -
Arc-Based Vector Graphics Editor
Ondřej Tesáček -
Steganography for Computer Graphics
Richard Gono -
Dialogue-based Exploration of Graphics for Users with a Visual Disability
Jaromír Plhák -
Graphics workflow optimization when editing standard tasks using modern graphics editing programs
Maja Khabirova -
Massively parallel implementation of algorithms for computer graphics
Milan Jaroš -
Využití video generativní AI pro motion graphics
Nikola Dvořáková