Tělo a tělesnost z hlediska nové historie nových médií – Mgr. Sylva Hinková
Mgr. Sylva Hinková
Bachelor's thesis
Tělo a tělesnost z hlediska nové historie nových médií
Body and corporeality from the new history of new media point of view
Anotácia:
Bakalářská diplomová práce Tělo a tělesnost z hlediska nové historie nových medií mapuje odlišné přístupy teleologie a nové historie nových médií. Srovnává pohledy na hybriditu člověka, stroje a nových médií z hlediska kyberkultury, remediace a archeologie médií na konkrétních příkladech autorů, zabývajících se danou problematikou. Různorodé uchopení konceptu kybernetického organismu tak vyvolává potřebu …viacAbstract:
„Body and corporeality from the new history of new media point of view” maps the different approaches of teleology and new history of new media. It compares views on human and machine hybridity from the cyberculture, remediation and media archeology point of view in particular cases of authors dealing with given problems. Various prehensions of the cybernetic organism concept create the need for determination …viacKľúčové slová
tělo a tělesnost nová média nová historie teleologie nových médií archeologie nových médií genealogie nových médií kyberkultura postčlověk remediace hypermediace imediace topos body and corporeality new media new history teleology of new media archeology of new media genealogy of new media cyberculture posthuman remediation hypermediation imediation topos
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/n1aql/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 6. 2011
- Vedúci: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Zuzana Jayasundera
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Práce na příbuzné téma
-
New Types of Media and its Influence on the Corporate Communication
Ayoung Park -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Valentin Lopatko -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Sanzhar Isakov -
The role of New Media in a modern Marketing Communication
Anar Kabdylova -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Ulkar Aliyeva -
The role of new media in modern marketing communications
Tatyana Khvan -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová