Julie POKLOPOVÁ

Master's thesis

Dobré mravy v reklamě

Good manners in advertising
Abstract:
Diplomová práce se týká regulace reklamy ve smyslu právním, i mimoprávním - samoregulačním. První polovina práce je zaměřená na výklad obecných pojmů reklamy a dobrých mravů. Druhá polovina práce popisuje jednotlivé motivy, které etiku reklamy nejčastěji porušují se zaměřením na konkrétní rozhodnutí z praxe
Abstract:
This thesis concerns the regulation of advertising in the legal sense, even extra-legal - the self-regulatory. The first half thesis deals with the interpretation of the general concepts of advertising and good manners. The second half describes the various motives that often violate the morality of advertising focusing on specific decision of the practice.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2012
Accessible from:: 29. 3. 2012

Thesis defence

  • Supervisor: JUDr. Aleš Rozehnal, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

POKLOPOVÁ, Julie. Dobré mravy v reklamě. Plzeň, 2012. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta právnická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.3.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 3. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta právnická

University of West Bohemia

Faculty of Law

Master programme / field:
Law and Legal Science / Law