Julie POKLOPOVÁ
Master's thesis
Dobré mravy v reklamě
Good manners in advertising
Abstract:
Diplomová práce se týká regulace reklamy ve smyslu právním, i mimoprávním - samoregulačním. První polovina práce je zaměřená na výklad obecných pojmů reklamy a dobrých mravů. Druhá polovina práce popisuje jednotlivé motivy, které etiku reklamy nejčastěji porušují se zaměřením na konkrétní rozhodnutí z praxeAbstract:
This thesis concerns the regulation of advertising in the legal sense, even extra-legal - the self-regulatory. The first half thesis deals with the interpretation of the general concepts of advertising and good manners. The second half describes the various motives that often violate the morality of advertising focusing on specific decision of the practice.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2012
Accessible from:: 29. 3. 2012
Thesis defence
- Supervisor: JUDr. Aleš Rozehnal, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
POKLOPOVÁ, Julie. Dobré mravy v reklamě. Plzeň, 2012. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta právnická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.3.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 29. 3. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta právnickáUniversity of West Bohemia
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Právní regulace reklamy na kojeneckou výživu
Michaela Bínová -
Dopady regulace reklamy na řízení farmaceutických firem
Denisa Zajíčková -
Právní regulace reklamy
Lucie Sirůčková -
Dopady regulace reklamy
Zuzana Třebická -
Regulace reklamy a právo
Yulia Nasybullina -
Regulace reklamy a nekalé obchodní praktiky v právních profesích
Karolína Ondrišová -
Právní regulace reklamy a nekalé soutěže v odvětví on-line marketingu
Miloslav TICHÝ -
Právní regulace skryté reklamy na sociálních sítích
Dominika Malechová