Bc. Barbora Janoušková

Master's thesis

Urban branding jako nástroj udržitelného rozvoje měst – případová studie města Brna

Urban branding as a tool for sustainable urban development – case study of Brno city
Abstract:
Diplomová práce Urban branding jako nástroj udržitelného rozvoje měst – případová studie města Brna se zabývá analýzou a hodnocením urban brandu a jeho přínosu pro udržitelný rozvoj města. První část práce se zaměřuje na teoretické poznatky z oblasti udržitelného rozvoje, urbanismu, rozvoje měst a městského marketingu. Druhá část práce popisuje urban brand města Brna na šesti oblastech – potenciál …more
Abstract:
The diploma thesis Urban branding as a tool for sustainable urban development – case study of Brno city deals with the analysis and evaluation of urban branding and its contribution to the sustainable development of the city. The first part deals with theoretical knowledge in the field of sustainable development, urban planning, urban development, and urban marketing. The second part describes the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2024
  • Supervisor: Ing. Markéta Novotná, Ph.D.
  • Reader: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta