Audio-visual Metaphor in Automotive Advertisement – Ing. Lucie Svobodová
Ing. Lucie Svobodová
Master's thesis
Audio-visual Metaphor in Automotive Advertisement
Audio-visual Metaphor in Automotive Advertisement
Abstract:
Práce se zabývá audiovizuální metaforou v reklamách na automobily. Vybraných dvacet tři reklam, v nichž je auto metaforicky srovnáváno s jiným konceptem, je posouzeno z pohledu teorie konceptuální metafory (CMT) a teorie konceptuálních blendů (CBT). Konkrétně se práce věnuje klasifikaci metafor podle Ingrid Pillerové (1995), modalitě metafor, symetrické metafoře a tvorbě konceptuálních blendů. Konceptuální …moreAbstract:
The thesis deals with the visual metaphorical expressions used in the automotive advertisement. Twenty-three English-speaking car commercials are selected in order to study the pictorial metaphor they include through the conceptual metaphor theory (CMT) and the conceptual blending theory (CBT). Relying on the classification suggested by Ingrid Piller (1995), patterns of conceptual metaphors are identified …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gtj2t/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
- Reader: Ph.D. Wei-lun Lu
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
The Analysis of Conceptual Metaphor in the Young Adult Magazine Discourse
Miroslava Paulovčáková