Současná zahraniční politika Španělska – koncept Marca España a España Global – Adriena Jahodářová
Adriena Jahodářová
Master's thesis
Současná zahraniční politika Španělska – koncept Marca España a España Global
Spain's current foreign policy - Marca España and España Global
Abstract:
Tato diplomová práce práce zkoumá využití nation brandingu v současné španělské zahraniční politice. Cílem je v první řadě analyzovat využití dvou španělských nation brandingových konceptů Marca España a España Global v rámci zahraniční politiky Španělska, vyhodnotit jejich reálné výsledky a dosažení stanovených cílů. V druhé řadě pak diplomová práce tyto dva koncepty porovnává. Práce se dělí na čtyři …moreAbstract:
This thesis examines the use of nation branding in contemporary Spanish foreign policy. The aim is, first of all, to analyse the use of two Spanish nation branding concepts, Marca España and España Global, in the context of Spanish foreign policy, to evaluate their real results and the achievement of their objectives. Secondly, the thesis then compares the two concepts. The thesis is divided into four …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/84534
Thesis defence
- Date of defence: 1. 9. 2021
- Supervisor: Radka Druláková
- Reader: Jana Peterková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84534
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní politika a diplomacie
Theses on a related topic
-
Nation branding jako nástroj zahraniční politiky státu
Adéla Hradilová -
Nation branding Českej a Slovenskej republiky
Martina Drobná -
Česká zahraniční kulturní politika: limity a možnosti v souvislosti s českým předsednictvím v Radě EU
Kristýna Vojtková -
The Dwarf Leader of Arab Countries. Material and semi-material conditions influencing foreign policy of Qatar
Petr Dubovec -
Nation branding jako nástroj zahraniční politiky státu
Adéla Hradilová