Kreativní vyučování jako prostředek rozvíjení čtenářské gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ – Martina HOLÁ
Martina HOLÁ
Master's thesis
Kreativní vyučování jako prostředek rozvíjení čtenářské gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ
Creative instruction as a resource of reader´s literacy developing of elementary school pupils
Abstract:
Cílem diplomové práce je předložit soubor vypracovaných scénářů vyučovacích hodin literatury, z nichž některé jsou prověřené v praxi. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V praktické části se diplomová práce věnuje vymezení klíčových pojmů: gramotnost, funkční gramotnost, čtenářská gramotnost a klíčové kompetence. Dále mapuje, které výukové metody jsou vhodné a efektivní pro práci v …moreAbstract:
The aim of this thesis is to present a set of prepared scenarios of literature lessons, some of which are proved in practise. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The practical part of the thesis deals with definitions of key concepts: literacy, functional literacy, reading literacy and key competencies. It also maps which teaching methods are suitable and efficient for work …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2010
Accessible from:: 23. 4. 2010
Identifier:
13776
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Daniel Bína, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOLÁ, Martina. \textit{Kreativní vyučování jako prostředek rozvíjení čtenářské gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Pedagogical Fakulty. 2010. Available from: https://theses.cz/id/hw2zpv/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HOLÁ, Martina. Kreativní vyučování jako prostředek rozvíjení čtenářské gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ. Č. Bud., 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 23. 04. 2010
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 23. 4. 2010 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaUniversity of South Bohemia in České Budějovice
Pedagogical FakultyMaster programme / field:
Primary school teaching / ČJ-OV/ZŠ
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights