Teaching English to High School Students through Structured Drama – Bc. Renáta Ježová
Bc. Renáta Ježová
Master's thesis
Teaching English to High School Students through Structured Drama
Teaching English to High School Students through Structured Drama
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá tématem dramatu ve výuce angličtiny. Teoretická část uvádí prvky zážitkového učení, uvádí, co vlastně drama ve výuce je, vyjmenovává přínosy jeho využití ve výuce a výuce jazyků. V praktické části je popsán kurz anglického jazyka pořádaný na střední škole, který principy dramatu využívá, a následný rozbor dopadů, které mělo uvedení dramatu do výuky jazyka.Abstract:
This diploma thesis focuses on the topic of drama in learning English. The theoretical part introduces the elements of experiential learning, states what drama in education is, and lists the benefits of its use in education and learning languages. The practical part describes the English language course held at high school, which uses the principles of drama, and the subsequent analysis of the impact …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 12. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/aen04/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 1. 2020
- Vedúci: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
JEŽOVÁ, Renáta. \textit{Teaching English to High School Students through Structured Drama} [online].
Brno, 2019 [cit. 2021-01-27]. Dostupné z: <https://theses.cz/id/hw5x34/>.
Diplomová práca.
Masarykova univerzita, Faculty of Education.
Vedoucí práce doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D..
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
Experiential learning in Teaching English
Markéta Plocková -
Alternative teaching methods in teaching English
Kateřina Vodešilová -
Activities and methods used for teaching English to very young learners
Tereza KYLLAROVÁ -
Description and Comparison of Alternative Methods of Teaching English
Markéta STAŇKOVÁ -
Drama and Drama Techniques in the Context of Teaching English to Adults
Jana Hrdličková -
Drama in Foreign Language Education
Lenka Marie Minaříková -
Utilization of drama techniques in motivating EFL students to read English course-book texts
Michal Prchlík -
Drama ve výuce anglického jazyka
Romana Hoferková