Komparace předškolní pedagogiky v České republice a Dánsku – Bc. Kateřina Weingartová
Bc. Kateřina Weingartová
Bachelor's thesis
Komparace předškolní pedagogiky v České republice a Dánsku
Comparison of pre-school education in the Czech Republic and Denmark
Abstract:
Má bakalářská práce se zabývá porovnáním mateřské školy v České republice a v Dánsku. Teoretická část shrnuje historický vývoj předškolního vzdělávání v obou zemích, vývoj v 19. a 20 století. Zároveň v této části popisuji současný stav předškolního vzdělávání a jeho systémy. V praktické části práce porovnávám konkrétní mateřské školy v České republice a Dánsku. Čerpala jsem z vlastní zkušenosti, týdenního …moreAbstract:
The aim of my thesis is to compare kindergartens in Czech Republic and in Denmark. Theoretical part is focused on historical development and approach to the pre-school education in both countries in 19th and 20th century. This part is also describing the current status in this field. In the practical part I’m comparing two kindergartens one from each country. The comparison is based on my own experience …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ci6ek/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2016
- Supervisor: PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
WEINGARTOVÁ, Kateřina. \textit{Komparace předškolní pedagogiky v České republice a Dánsku} Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/hwwcyw/. [cit. 2024-04-18].
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Pre-school and After-school Education / Pre-school Teacher Training
Theses on a related topic
-
Storytelling as a teaching method in bilingual preschool education
Tereza BLAŽEJOVÁ -
The Case for Inclusion of Education about Religions in English Classes at Stage 2 of Basic Education in the Czech Republic
Jana Peštová -
Teaching English to Very Young Learners in the Czech Republic
Monika Janáková -
Proměna vnitrostátních struktur v reakci na nárůst role národních parlamentů v legislativním procesu EU: případová studie Česká republika, Dánsko a Švédsko
Dagmar Čáchová