Pen-and-Paper-Rollenspiele im DaF-Unterricht – Mgr. Bc. Lena Lakomá
Mgr. Bc. Lena Lakomá
Master's thesis
Pen-and-Paper-Rollenspiele im DaF-Unterricht
Pen-and-paper role-playing games in the GFL-classroom
Abstract:
This master's thesis concerns a Pen-and-Paper Role-Playing Game in the context of its possible use in the teaching of German as a foreign language. The theoretical part introduces this type of game first as a concept, game system and phenomenon of recent years and subsequently frames it through its didactic and methodical elements as a possible device to be used in the teaching of the German lnaguage …moreAbstract:
Diplomová práce se věnuje tzv. Pen-and-Paper Role-Playing Game v kontextu jejího možného využití ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Teoretická část tuto hru představuje nejprve jako pojem, herní systém a fenomén posledních let a následně ji skrze její didakticko-metodické prvky rámuje jako možný prostředek pro výuku německého jazyka. Praktická část práce prezentuje návrh takového typu hry, který …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/au0ej/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2024
- Supervisor: Dr. phil. Ursula Dorothea Riedner
- Reader: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Training in German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience
Veronika Blechová -
Task-Supported English Language Teaching at the Glass Art School in Kamenický Šenov
Ilona Husáková -
Badatelsky orientovaná výuka v hodinách českého jazyka a literatury
Michaela HANOVÁ -
Analýza vztahu cílového a mateřského jazyka ve výuce německého jazyka na základní škole
Jana Hagen -
Výslovnost ve výuce německého jazyka na ZŠ
Martina Čeřovská -
Zapojení žáků se specifickými poruchami učení do výuky německého jazyka na prvním stupni waldorfské základní školy
Barbora Hlaváčová -
Výuka německého jazyka na Waldorfské škole a klasické ZŠ
Simona Halvová