Tereza Vratislavská

Master's thesis

Značka Renault v rámci světového automobilového průmyslu

Renault as a brand in the world automotive industry
Abstract:
Cílem diplomové práce je představit značku Renault od raného počátku až po současnost a zjistit, jakou pozici zaujímá ve světovém automobilovém průmyslu. V rámci práce uvedu historii a současný stav automobilového průmyslu, dále se zaměřím na alianci Renault-Nissan-Mitsubishi a v závěru práce analyzuji značky Renault a Dacia na českém trhu na základě interních dát společnosti Renault ČR, a.s.
Abstract:
The purpose of this diploma thesis is to introduce the Renault Brand from its inception through to today, and what position it has in the worlds automotive industry. This paper covers the current status of the automotive industry before focusing on the Renault-Nissan-Mitsubishi alliance. At the end of the paper I will analyse the Renault and Dacia brands within the Czech market based on data from Renault …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2019
  • Supervisor: Vladimíra Filipová
  • Reader: Blanka Solničková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/76384