Digitální gramotnost v principech alternativní pedagogiky jako příležitost pro vzdělávací aktivity knihoven – Bc. David Kudrna
Bc. David Kudrna
Master's thesis
Digitální gramotnost v principech alternativní pedagogiky jako příležitost pro vzdělávací aktivity knihoven
Digital literacy in the principles of alternative pedagogy as an opportunity for educational acivities in libraries
Abstract:
Primárním cílem této diplomové práce je seznámit českou knihovnickou komunitu s problematikou alternativní pedagogiky a podpořit edukační spolupráci alternativních škol a knihoven při rozvoji digitální gramotnosti. Autor v první polovině textu charakterizuje změny pedagogických paradigmat v informační společnosti a přibližuje některé alternativní školy, jejich principy i hodnoty. Ve druhé polovině …moreAbstract:
Main focus of this master´s thesis is to present the topic of alternative pedagogy to the Czech librarian community and to support educational co-operation between alternative schools and libraries in the development of digital literacy. In the first part of the text, the author characterizes changes in pedagogical paradigms in the information society, describes some alternative schools, their principles …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nwxzl/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
- Reader: doc. PeadDr. Martina Maněnová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUDRNA, David. \textit{Digitální gramotnost v principech alternativní pedagogiky jako příležitost pro vzdělávací aktivity knihoven}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2018. Available from: https://theses.cz/id/hznfkw/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Robotické technologie v knihovnách v kontextu digitální gramotnosti
Matty Čechovských -
Digitální gramotnost nebo digitální demence?
Michaela Bartošíková -
Funkční a digitální gramotnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy
Petra Tužilová -
Jak se využívají digitální aplikace a jiné technologie v hodinách cizích jazyků na 1. stupni ZŠ
Linda Beránková -
The role of the teacher in alternative schools
Tereza Ježková -
The role of the teacher in alternative schools
Tereza Ježková -
Use of digital tools in foreign language teaching at lower-secondary school
Dagmar JANÁSOVÁ