Využití videa k nácviku klíčových dovedností dítěte s poruchou autistického spektra – Bc. Dominika Dvořáková
Bc. Dominika Dvořáková
Bakalářská práce
Využití videa k nácviku klíčových dovedností dítěte s poruchou autistického spektra
The use of video to improve key skills of a child with autism spectrum disorder
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá možnostmi rozvoje dítěte s poruchou autistického spektra (PAS) prostřednictvím videa. Konkrétně se zaměřuje na nácvik klíčových dovedností chlapce s dětským autismem, pomocí metody videomodelování. V teoretické části jsou definovány poruchy autistického spektra, klíčové oblasti dovedností a možnosti jejich rozvoje pomocí videa. Výzkumná část je zaměřena na ověření funkčnosti …víceAbstract:
The thesis deals with the possibilities of development of a child with autism spectrum disorder (ASD). Specifically, it focuses on training of key skills of a boy with ASD, using the method called video modeling which uses a fairytale character as a model. In the theoretical part, there are defined autism spectrum disorders, key skills and the possibilities of developing them by using video. The research …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/m96qa/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2016
- Vedoucí: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
- Oponent: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Development of a small open economy with labour market frictions in times of crisis : Non-stationary DSGE model of the Czech economy
Jakub Moučka -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Development of a digital service’s prototype for building a personal development trajectory of Master's degree graduates
Anastasia Kolmykova -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Virtual Environment for Exposure Therapy for Sound Sensitivity in Autism Spectrum Disorder
Jan Maceček -
Self-Regulation in Autism Spectrum Disorder
Muhammed Emin Karadeniz