Crowdfunding Campaign for a Real Estate Startup – Kateřina Čepelíková
Kateřina Čepelíková
Master's thesis
Crowdfunding Campaign for a Real Estate Startup
Crowdfundingová kampaň pro realitní startup
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá crowdfundingem z marketingového hlediska, jeho celkovým potenciálem a jeho využitím v oblasti nemovitostí. Cílem této práce je popsat a zhodnotit crowdfundingovou kampaň aplikovanou na existující realitní start-up se sídlem v Ženevě, ve Švýcarsku a navrhnout všechny kroky nutné k zahájení úspěšné crowdfundingové kampaně pro realitní projekt. Pro dosažení cíle se diplomová …moreAbstract:
This master thesis deals with crowdfunding from a marketing point of view, its overall potential and the application of crowdfunding on real estate projects. The goal of this thesis is to provide a description and evaluation of a crowdfunding campaign applied to an example of an existing real estate startup based in Geneva, Switzerland and to present guidelines for a successful launch of real estate …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71277
Thesis defence
- Date of defence: 28. 8. 2017
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Marija Zlatić
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71277
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities