Zuzana FRIDRICHOVÁ

Master's thesis

Objektová tvorba (tvůrčí zpracování fenoménu čas)

Object creation (creative processing of the time phenomenon)
Abstract:
Předmětem mé praktické diplomové práce je fenomén času zpracovaný formou objektového artefaktu. Cílem pak vytvoření série objektů, jejímž hlavním tématem je, jak jsem již uvedla, fenomén času. Formální proměny mého artefaktu jsou odvozovány od sociální a vývojové koncepce jako životního cyklu ? smyčky. Toto téma se odráží a kloubí s použitými materiály, kterými jsou stavebnice z 50. let. Stavebnice …more
Abstract:
The subject of my practical thesis is the phenomenon of the time processed in the form of object artifact. Its intention is creation of series of objects, whose basic theme is, as already introduced, the phenomenon of the time. The formal metamorphosis of my artifact is inferred from social, evolutional concept as a life cycle ? loop. This subject reflects and combines with the used materials, which …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 3. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 4. 2010
  • Supervisor: doc. Mgr. Martin Mrázik, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FRIDRICHOVÁ, Zuzana. Objektová tvorba (tvůrčí zpracování fenoménu čas). Ústí nad Labem, 2010. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 24. 03. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Secondary School Teacher Education / Teaching Arts and Crafts for the Primary Schools, the Secondary Schools and the Art Schools