Bc. Alexandra Ješátková Deylová

Master's thesis

Marketing svateb se zaměřením na chování spotřebitelů

Wedding Marketing Focusing on Consumer Behavior
Abstract:
Práce se zaměřuje na současné svatby v historickém kontextu, na marketing svateb se zvláštním zaměřením na chování spotřebitelů svatebních produktů. Jejím cílem je zjistit současné trendy a nákupní zvyklosti v přípravě svateb, které se odrážejí od chování a rozhodování spotřebitelů. Tento cíl byl naplněn za pomoci získávání sekundárních informací, skrytého pozorování a internetového dotazníkového šetření …more
Abstract:
This master´s dissertation focuses on contemporary wedding in a historical context, wedding marketing with a special focus on consumer behavior. Its aim is to identify current trends and buying habits in preparation of weddings, which are reflected by the behavior and decisions of consumers. This aim was fulfilled with the help of secondary information retrieval, observation, and internet survey. Identified …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2014
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication