IKEA Across Cultures and Continents: On Localization and Custom-built Advertising Strategies on IKEA Websites – Anna HONEGROVÁ
Anna HONEGROVÁ
Bachelor's thesis
IKEA Across Cultures and Continents: On Localization and Custom-built Advertising Strategies on IKEA Websites
IKEA napříč kulturami a kontinenty: o lokalizaci a adaptaci reklamních strategií na webových stránkách IKEA
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the cultural differences in the Internet advertising strategies on the IKEA websites of selected English-speaking countries. The theoretical part focuses on the issue of localisation and the specific features of the presentation on the Internet. The practical part is based on the analysis of the data retreived from the selected versions of IKEA homepages. The analysis …moreAbstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat kulturní rozdíly v internetové propagaci vybraných anglofonních mutací webových stránek firmy IKEA. Teoretická část pojednává o problematice lokalizace a specifikách prezentace na webových stránkách. Praktická část je založena na analýze dat získaných z domovských webových stránek společnosti IKEA ve vybraných jazykových mutacích. Tato analýza využívá …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HONEGROVÁ, Anna. \textit{IKEA Across Cultures and Continents: On Localization and Custom-built Advertising Strategies on IKEA Websites}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2017. Available from: https://theses.cz/id/i57udn/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HONEGROVÁ, Anna. IKEA Across Cultures and Continents: On Localization and Custom-built Advertising Strategies on IKEA Websites. Ostrava, 2017. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business