Anna HONEGROVÁ

Bachelor's thesis

IKEA Across Cultures and Continents: On Localization and Custom-built Advertising Strategies on IKEA Websites

IKEA napříč kulturami a kontinenty: o lokalizaci a adaptaci reklamních strategií na webových stránkách IKEA
Abstract:
The aim of this thesis is to analyse the cultural differences in the Internet advertising strategies on the IKEA websites of selected English-speaking countries. The theoretical part focuses on the issue of localisation and the specific features of the presentation on the Internet. The practical part is based on the analysis of the data retreived from the selected versions of IKEA homepages. The analysis …more
Abstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat kulturní rozdíly v internetové propagaci vybraných anglofonních mutací webových stránek firmy IKEA. Teoretická část pojednává o problematice lokalizace a specifikách prezentace na webových stránkách. Praktická část je založena na analýze dat získaných z domovských webových stránek společnosti IKEA ve vybraných jazykových mutacích. Tato analýza využívá …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HONEGROVÁ, Anna. IKEA Across Cultures and Continents: On Localization and Custom-built Advertising Strategies on IKEA Websites. Ostrava, 2017. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / English for Business

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.