Bc. Aneta Boušková
Bachelor's thesis
Město Tábor - destinace cestovního ruchu?
The city of Tábor – a tourism destination?
Abstract:
Cílem bakalářské práce je určení, jestli je možné definovat město Tábor a táborskou aglomeraci jako destinaci cestovního ruchu. Rešeršní část práce vymezuje kritéria destinace, přírodní a kulturní zdroje, vybavenost ubytovacími zařízeními, dopravní a sportovně-rekreační infrastrukturou, destinační management a lokální dopady v místě rozvoje cestovního ruchu. Dále byla provedena analýza dat získaných …moreAbstract:
Target of the bachelors thesis is vocation, if is possible to define the city of Tabor or agglomeration of this city as a tourism destination Tábor. The search section defines criterias of destination, natural and cultural resources, accomodation, transport, sport and recreation infrastructure, destination management and local impacts at the site of tourism development. After was performed analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rctg8/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 2. 2017
- Supervisor: Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D.
- Reader: Mgr. Simona Sváčková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Applied Geography / Applied Geography and Geoinformatics
Theses on a related topic
-
Vliv národní centrály cestovního ruchu (NTO) na konkurenceschopnost České republiky jako destinace cestovního ruchu
Petra Tomšovicová -
Atraktivita destinací cestovního ruchu v Evropské unii ve vazbě na rozvoj kulinářského cestovního ruchu
Iryna Chernenko -
Konkurenceschopnost vybrané destinace cestovního ruchu
Blanka Ježková -
Možnosti rozvoje hyperturistické destinace cestovního ruchu
Martin Remiáš -
Situační analýza destinace cestovního ruchu
Tereza Radová -
Autenticita jako významný faktor rozvoje vybrané destinace cestovního ruchu
Alžběta Hochmanová -
Situační analýza destinace cestovního ruchu
Květoslav Zejdl -
Vliv digitalizace na marketing destinace cestovního ruchu
Bára Kováčová