Tereza ČERNOHORSKÁ

Master's thesis

Aplikace principů psychodynamicky orientované výtvarné výchovy u žáků se středně těžkou mentální retardací

Application of the principles of psychodynamic art for pupils with moderate mental retardation
Abstract:
Tato práce zjišťuje vhodnost aplikace psychodynamických přístupů ve výtvarné výchově u žáků se středně těžkou mentální retardací. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda je vůbec možné - vzhledem k intelektové kapacitě žáků a přidruženým vadám - zavádět tuto metodu do výuky a pokud ano, pro jaké žáky ji volit. Práce je rozdělena do dvou částí. Úvodní, teoretická část vymezuje pojem mentální retardace, seznamuje …more
Abstract:
This thesis investigates the suitability of psychodynamic approaches in art education for pupils with moderate mental retardation. The aim of the research was to determine whether it is possible - given the intellectual capacity of students and associated defects - to implement this method, and if so, for what her pupils to vote. The work is divided into two parts. Introductory theoretical part defines …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 3. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Petr Blažek

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ČERNOHORSKÁ, Tereza. Aplikace principů psychodynamicky orientované výtvarné výchovy u žáků se středně těžkou mentální retardací. Ústí nad Labem, 2015. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta