Jídlo jako zprostředkovatel významů v konceptuálním umění – Vendula Guhová
Vendula Guhová
Bakalářská práce
Jídlo jako zprostředkovatel významů v konceptuálním umění
Food as a Source of Meanings in Conceptual Art
Anotace:
Práce „Jídlo jako zprostředkovatel významu v konceptuálním umění: přístupy Alison Knowles a Rirkrita Tiravaniji“ je případovou studií zkoumající spektrum významů, které jídlo v umění 20. století zprostředkovává, a jejich proměn v závislosti na kontextu. Popisuje a porovnává významy vaření a konzumace jídla, které jsou obsaženy v dílech Alison Knowles Proposition: Make a Salad a The Identical Lunch …víceAbstract:
“Food as a Source of Meanings in Conceptual Art: Artistic Attitudes of Alison Knowles and Rirkrit Tiravanija” is a case study that examines the spectre of meanings mediated by food in the 20th century art and context-dependent changes of those. The thesis describes and compares the meanings of cooking and eating in Alison Knowles's pieces Propostion: Make a Salad and The Identical Lunch and Rirkrit …víceKlíčová slova
teorie uměníKlíčová slova
konceptuální uměníKlíčová slova
performance (umění)Klíčová slova
umělciKlíčová slova
20. stoletíKlíčová slova
estetika
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 8. 2017
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9950
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 9. 2017
- Vedoucí: Tomáš POSPISZYL
- Oponent: Tomáš Uhnák
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 10. 2017 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Audiovizuální studia
Práce na příbuzné téma
-
TOMÁŠ RULLER – tvorba 90. let: Monitoring - Displej / Intermediální performance & Nové technologie
Zbyněk Tomášek -
Podoby a funkce fotografie v konceptuální a performační praxi českého umění 60. až 80. let
Hana Laipoldová -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
Institucionální teorie – labelling ve světě umění
Michal Pečar -
Teorie umění Alaina de Bottona
Vladimír Marček -
Umění tělních tekutin. Teorie a praxe mezi bio art a sci art
Aneta Chatzigeorgiu -
Umění myšlenky. Teorie konceptuálního umění.
Lucie RADOVÁ -
Teorie relativity a umění. Relativistické změny paradigmat myšlení a jejich vliv na výtvarné umění, hudbu, divadlo a film
Vladimir Benderski