Kristýna Čepková

Bachelor's thesis

Dramaturg jako člen tvůrčího týmu

THE DRAMATURGIST AS FULL MEMBER OF THE CREATIVE TEAM

Abstract:
Práce se zaměřuje zejména na praktickou stránku dramaturgické spolupráce na inscenaci. Kristýna Čepková zmiňuje v úvodu svou dosavadní zkušenost v oboru a cíl této práce. První kapitola se zabývá teoretickou přípravou na zkoušení bakalářské inscenace hry Ann Jellicoe, Bezva finta. Tato část zahrnuje faktografické údaje, komentář k inscenační úpravě a rozbor hry. Ve druhé kapitole autorka popisuje jednotlivé …more
Abstract:
The work is focused mainly on the practical part of dramaturgy and the cooperation in staging. In the introduction Kristýna Čepková mentions her own present experience in field of dramaturgy and objective of this work. First chapter considers theoretical preparation of rehearsing the bachelor inscenation of the play by Ann Jellicoe, The Knack. This part of the thesis includes statement of facts, commentary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 6. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2009
  • Supervisor: Jana Kudláčková
  • Reader: Jan Vedral

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenční smlouvě souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické;
In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form;

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 10. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Divadelní fakulta AMU

Bachelor programme / field:
Dramatická umění / Režie-dramaturgie činoherního divadla

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.