Komunikace a interakce učitele a žáka na střední škole – Ing. Leona Kloudová
Ing. Leona Kloudová
absolventská práce studenta CŽV
Komunikace a interakce učitele a žáka na střední škole
Teacher-student communication and interaction at secondary school
Abstract:
Závěrečná práce se zabývá komunikací a interakcí na střední škole. Vysvětluje základní pojmy k pochopení tématu. Zaměřuje se na kompetence učitele, klima třídy i komunikační bariéry a práci s nimi. Komunikační ostýchavost je cílem empirické sondy, s použitím dotazníku od Gavory na komunikační ostýchavost a má zjistit stav komunikační ostýchavosti ve třídě, ve které jsem třídní učitelkou. Výsledky šetření …moreAbstract:
This piece of writing deals with communication and interaction at secondary school. It focuses on teachers´ competence, classroom climate and also communication barriers including coping with them. Communication apprehension is the aim of the empirical probe applied on the classroom where I am a class teacher. The outputs of the survey as well as related issues are summarized in the discussion and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 12. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2023
- Supervisor: Mgr. Dita Janderková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KLOUDOVÁ, Leona. \textit{Komunikace a~interakce učitele a~žáka na střední škole}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2022. Available from: https://theses.cz/id/i80dtq/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
Permisivní prostředí ve škole - zdroje, faktory, konsekvence
Hana Dospivová -
Třídní učitel a jeho kompetence k leadershipu
Monika Mikulčíková -
Classroom Climate and Its Impact on Student Interaction in an English Class
Renata Schmidtová -
Der positive Einfluss der Heterogenität auf das Klima in Schulklassen
Adéla Malovičová -
Hodnocení školního a třídního klima využitím evaluačních nástrojů informačních technologií
Petr Řiháček -
Výuková komunikace ve vyučovacích hodinách programu UčíTelka pohledem Flandersovy metody interakční analýzy
Viktor Šťastný -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace ve speciální třídě mateřské školy Duha Praha 5
Klára Kajerová -
Výuková komunikace na Waldorfské základní škole
Monika Kloučková