Bc. Jaroslav BARÁK

Master's thesis

Posouzení trakčních a brzdových charakteristik elektrické jednotky

Evaluation of traction and braking characteristics of the electrical unit
Abstract:
Cílem práce je zpracovat posouzení trakčních a brzdových charakteristik třívozových, diplomantem navržených elektrických jednotek a provést jejich vzájemné porovnání. Jednotku uvažovat pro regionální dopravu s vysokou četností zastávek, požadované zrychlení 1,2 m/s-2, požadované brzdné zrychlení 0,8 m/s-2, maximální hmotnost na hnací nápravu 22,5t, maximální hmotnost na běžnou nápravu 18t. Vozidla …more
Abstract:
The aim of this thesis is to elaborate the analysis of traction and braking characteristics of the three-wagon electric units designed by the author of this thesis. There will be also elaborated the mutual comparison on these units. The analyzed units are designed for regional transport with a high frequency of stops, required acceleration is 1.2 m/s-2, required braking acceleration is 0.8 m/s-2, maximum …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2012
Accessible from:: 25. 5. 2012

Thesis defence

  • Supervisor: Doc. Ing. Petr Heller, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BARÁK, Jaroslav. Posouzení trakčních a brzdových charakteristik elektrické jednotky. Plzeň, 2012. diplomová práce (Ing.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta strojní

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 25.5.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 25. 5. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta strojní

University of West Bohemia

Faculty of Mechanical Engineering

Master programme / field:
Mechanical Engineering / Transport Vehicles and Handling Machinery