Využití strojové učení v počítačových hrách – Marek Horáček
Marek Horáček
Diplomová práce
Využití strojové učení v počítačových hrách
Machine Learning in Computer Games
Anotace:
Tato práce se zabývá výzkumem a implementací umělé inteligence v počítačových hrách s ambicí využít v co možná největší míře strojové učení. V rámci práce bylo vytvořeno jednoduché procedurální generování samostatně se chovajících postav, jejich následné učení chůze za pomocí posilovaného učení, vytváření těchto postav v simulačním prostředí, které bylo navíc rozšířeno o systém zkušeností a adaptivní …víceAbstract:
This thesis is focused on the research and implementation of artificial intelligence in computer games with the ambition to utilize machine learning in the greatest possible extent. We have created a simple, procedural generation of non-playable characters, their subsequent learning to walk with the help of reinforcement learning, creating such characters in the simulation environment, which was also …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2020
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/140413
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 6. 2020
- Vedoucí: David Ježek
- Oponent: Jan Kožusznik
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita OstravaVŠB – Technická univerzita Ostrava
Fakulta elektrotechniky a informatikyMagisterský studijní program / obor:
Informační a komunikační technologie / Informatika a výpočetní technika
Práce na příbuzné téma
-
Artificial intelligence in Steven Spielberg's Artificial Intelligence: A.I.
Adam Klas -
Copyright protection of artificial intelligence outputs
Benedikt Vala -
The Influence of Generative Artificial Intelligence (AI) on Buying Intentions
Francis Olufisayo Oyelami -
Machine learning techniques of de-novo molecular formula reconstruction from its mass spectrum
Adam Hájek -
Digital document analysis using machine learning methods
Nicholas Čapek -
Deployment of a federated machine learning architecture on oncological data
Martin Kadaši -
Localization of mobile devices using machine learning
Aleš Calábek -
Detection of Android Malware Using Machine Learning
Matúš Šikyňa