Ing. Karel Tamme

Bachelor's thesis

Maslowova hierarchie potřeb a její využití v segmentaci trhu a tvorbě reklamních sdělení

Maslow's hierarchy of needs and its use in market segmentation and creation of advertising
Abstract:
Maslowova hierarchie potřeb je široce rozšířený a často citovaný pojem. Tato bakalářská práce se snaží vyjádřit vztah zmíněné teorie k marketingovému odvětví, přesněji možnost segmentovat trh se spojitostí na každou kategorii z těchto potřeb. Na základě přesně definovaného segmentu trhu je poté utvořeno reklamní sdělení, které by mělo tuto část trhu oslovit. K zhodnocení úspěšnosti nového reklamního …more
Abstract:
Maslow’s hierarchy of needs is a widespread and often quoted term. This bachelor thesis seeks to express the relationships of this theory to the marketing sector, namely the possibility of segmenting the market for each category of these needs. On the basis of clearly defined market segment the advertising communication is then formed and consequently reaches the market. To evaluate the success of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2009
  • Supervisor: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní