Aktuální trendy v oblasti psychologie reklamy – Natálie Sátrová
Natálie Sátrová
Bachelor's thesis
Aktuální trendy v oblasti psychologie reklamy
Actual trends in psychology of advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím psychologických poznatků v reklamní tvorbě. První část práce slouží jako teoretický podklad pro analytickou část. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy, kterými jsou reklama a psychologie reklamy. Reklama je zařazena v rámci marketingového mixu a charakterizován průběh komunikačního procesu. Velká část práce se věnuje psychologickým aspektům, které …moreAbstract:
Bachelor thesis focuses on the application of psychological knowledge in advertising. The first part of the thesis is used as theoretical basis of the analytical part. Basic terms, which are advertising and the psychology of advertising, are characterized in the theoretical part of the thesis. The advertising is classify to the marketing mix and the course of communication process is characterized …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 3. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ing. Pavel Michálek, Ph.D.
- Reader: Pavel Hurt, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SÁTROVÁ, Natálie. \textit{Aktuální trendy v oblasti psychologie reklamy}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2015. Available from: https://theses.cz/id/iam3dv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Historical and present use of emotions in advertising
Daliya Khussainova -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva -
Vliv online reklamy na nákupní chování českých spotřebitelů
Vlasta Sedláková -
Vliv reklamy na spotřebitelské chování.
Michaela Pafčugová -
Vývoj nástrojů audiovizuální reklamy
Lucie Kratochvílová -
Vliv negativní reklamy na nákupní chování spotřebitele
Veronika Müllerová -
Design reklamy z pohledu neuromarketingu
Natálie Machová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights