Bc. Michaela Fílová

Master's thesis

Podprahová reklama: Vliv audiálních a vizuálních podprahových sdělení na postoje mladých dospělých

Subliminal advertising: The impact of auditory and visual subliminal messages on young adults' attitudes
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá tím, zda je možné, aby podprahová reklama ovlivnila postoje mladých dospělých diváků reklamy. Práce představuje historii tématu podprahové reklamy, definuje základní pojmy, zkoumá, jakou intenzitu musí mít podnět, aby byl podprahový a představuje dosavadní výzkum ve zkoumání ovlivnitelnosti postojů pomocí podprahových sdělení. Zejména ovšem experimentálně ověřuje …more
Abstract:
This master's thesis examines whether it is possible for subliminal advertising to influence the attitudes of young adult viewers of advertising. The thesis introduces the history of the topic of subliminal advertising, defines basic concepts, examines the intensity of a stimulus for the stimulus to be subliminal, and presents previous research in examining the influenceability of attitudes through …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2024
  • Supervisor: PhDr. Dalibor Vobořil, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Helena Klimusová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Psychology / Psychology

Theses on a related topic

All theses