Podprahová reklama: Vliv audiálních a vizuálních podprahových sdělení na postoje mladých dospělých – Bc. Michaela Fílová
Bc. Michaela Fílová
Master's thesis
Podprahová reklama: Vliv audiálních a vizuálních podprahových sdělení na postoje mladých dospělých
Subliminal advertising: The impact of auditory and visual subliminal messages on young adults' attitudes
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá tím, zda je možné, aby podprahová reklama ovlivnila postoje mladých dospělých diváků reklamy. Práce představuje historii tématu podprahové reklamy, definuje základní pojmy, zkoumá, jakou intenzitu musí mít podnět, aby byl podprahový a představuje dosavadní výzkum ve zkoumání ovlivnitelnosti postojů pomocí podprahových sdělení. Zejména ovšem experimentálně ověřuje …moreAbstract:
This master's thesis examines whether it is possible for subliminal advertising to influence the attitudes of young adult viewers of advertising. The thesis introduces the history of the topic of subliminal advertising, defines basic concepts, examines the intensity of a stimulus for the stimulus to be subliminal, and presents previous research in examining the influenceability of attitudes through …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vytn0/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2024
- Supervisor: PhDr. Dalibor Vobořil, Ph.D.
- Reader: Mgr. Helena Klimusová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FÍLOVÁ, Michaela. \textit{Podprahová reklama: Vliv audiálních a vizuálních podprahových sdělení na postoje mladých dospělých}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2024. Available from: https://theses.cz/id/iaw3e9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Podprahová reklama
Sára Štětková -
Skrytá reklama a podprahová sdělení
Lucie Parmová -
Podprahová reklama
Sára Štětková -
Podprahová reklama v médiích
Tereza Vaňurová -
Podprahová reklama z pohledu psychologie
Lenka Kafková -
Neuromarketing a reklama
Petra Svobodová -
Skrytá reklama
Rudolf Suk