Přístup pedagogů a rodičů k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace se zaměřením na mladší školní věk v okrese Karviná – Bc. Lucie Jeská
Bc. Lucie Jeská
Master's thesis
Přístup pedagogů a rodičů k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace se zaměřením na mladší školní věk v okrese Karviná
Teacher's and Parent's Approach to Learners with Specific Learning Disabilities and Possibilities of Education Aimed to Low Primary School in the region Karvina
Abstract:
Diplomová práce „Přístup pedagogů a rodičů k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace se zaměřením na mladší školní věk v okrese Karviná“ je zaměřena na základní problematiku specifických poruch učení. V první části charakterizuje příčiny, diagnostiku, reedukaci, projevy SPU v mladším školním věku, rodinu dítěte s SPU a edukaci žáků s SPU, včetně pedagogicko – psychologického poradenství …moreAbstract:
Thesis „Teacher’s and Parent‘s Approach to Learners with Specific Learning Disabilities and Possibilities of Education Aimed to Low Primary School in the region Karvina“ are focused on the basic questions about specific learning disabilities. In the first part I characterize why the specific learning disabilities can begin a how to recognize them as well as how to diagnose and re-educate very young …moreKeywords
Specifické poruchy učení (SPU) etiologie diagnostika dítě mladšího školního věku legislativa Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání poradenský systém individuální vzdělávací plán osobnost učitele hodnocení reedukace Specific learning disorders (SLD) etiology diagnostic child of the junior school age legislation Framework education programme of the basic education advisor system individual education plan teacherś personality evaluation reeducation
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gfe6a/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JESKÁ, Lucie. \textit{Přístup pedagogů a rodičů k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace se zaměřením na mladší školní věk v okrese Karviná}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2009. Available from: https://theses.cz/id/ibcxem/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Le français comme la deuxième langue étrangère dans le Programme cadre d'éducation et dans le Programme scolaire d'éducation
Veronika Svobodová -
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
The Case for Inclusion of Education about Religions in English Classes at Stage 2 of Basic Education in the Czech Republic
Jana Peštová -
Environmentální výukový program „Hospodářská zvířata – nedílná součást našeho života“ pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy
Monika Střítežská -
Náměty pro vokální činnosti v hudební výchově pro 1. ročník základní školy
Anna Přikrylová -
Pilotní program Nevidím. Zážitkový program pro žáky II. stupně základních škol.
Hana Chmelková -
Zhudebněné básně pro žáky 1.–3. ročníku základních škol jako inspirace pro budování mezipředmětových vztahů
Natálie Pospíšilová -
Mýtus o Persefoně a jeho sociální aspekty: výukový program pro žáky základních škol s prvky dramatické výchovy
Zuzana Matonohová