Bc. Adam Trůbl

Master's thesis

Etika využití záruky na produkt jako prostředku podpory prodeje. Reklama v automobilovém průmyslu.

Ethics of Product Warranty as a Means of Sales Promotion. Advertising in the Automotive Industry.
Abstract:
Hlavním cílem této práce je prokázat, že záruka na jakost vozidla je prodejci využívána, jako nástroj podpory prodeje, přestože je prezentována jako benefit pro zákazníka, tedy přidaná hodnotou produktu. Vedlejším cílem je zjistit zda nabízení delší záruční lhůty na automobily, může ovlivnit kupní chování zákazníků natolik významně, že záruka může být zařazená mezi nástroje podpory prodeje. Teoretická …more
Abstract:
The main target of this thesis is to prove the fact that the Car Quality guarantee is used as a sales promotion tool, although it is presented as a benefit for the customer, mean as added value of the product. The secondary target is to determine whether offering a longer warranty period for cars can affect customers' purchasing behavior so much that the warranty can be included among the sales promotion …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2019
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication