Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.

Disertační práce

„Když není pro, bude tedy, třeba i nevědomě, proti.“ Socialistický realismus v Československu? Budovatelská éra socialistického realismu v české hudební kultuře se zaměřením na Brno (1948 – 1953)

"Who is not with us, including those simply unaware of it, is against us." Socialist realism in Czechoslovakia? The building era of socialist realism in Czech musical culture with a focus on Brno (1948 – 1953)
Anotace:
Výrazem „socialistický realismus“ se mínil základní koncepční směr socialisticky orientované umělecké tvorby. Jako jeho hlavní rysy se uváděly kvality stranickosti, lidovosti, pravdivosti. Klíčovým požadavkem byla sdělnost umění. Dále pak zásada, že dílo má podat specificky umělecký odraz reality v celé její historicko-vývojové společenské perspektivě, a to ve smyslu materialistického vývoje společenských …více
Abstract:
The term “socialist realism” aimed to define the basic conceptual direction of art that served to further the goals of socialism. Stated as its main traits were communist values, art the people could identify with, and a realistic manner of depiction. The key requirement was the communicativeness of art. Another major principle was that a work of art should reflect, in a specific manner, reality in …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 9. 2017

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 23. 2. 2018
  • Vedoucí: prof. PhDr. Miloš Štědroň, CSc.
  • Oponent: prof. PhDr. Jindřiška Bártová, doc. Mgr. Jozef Cseres, PhD.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta