Ideální učitel výchovy k občanství na základní škole z pohledu žáků a učitelů – Bc. Jan Kapitola
Bc. Jan Kapitola
Master's thesis
Ideální učitel výchovy k občanství na základní škole z pohledu žáků a učitelů
Ideal civics teacher: Pupils' and teachers' point of view
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikovat a popsat charakteristiky ideálního učitele se zaměřením na učitele předmětu Výchova k občanství, který se vyučuje na druhém stupni základních škol. Práce je založena na analýze strukturovaných rozhovorů s žáky, učiteli a řediteli – z každé skupiny jsem zkoumal dva zástupce, celkem tedy šest rozhovorů. Získaná data jsou s využitím metody obsahové analýzy kategorizována …moreAbstract:
The main goal of this thesis is to identify and describe an ideal teacher's characteristics placing emphasis on teaching school subject civics which is being taught at upper elementary school level. Thesis is based on an analysis of structural interviews with pupils, teachers, and principals: two representatives of each group were examined, that is six interviews all in all. Content analysis is used …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/f0yqj/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 5. 2014
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
- Reader: Mgr. Tereza Češková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství občanské výchovy pro základní školy
Theses on a related topic
-
Intercultural communicative competence (ICC) of university teachers at Palacký University Olomouc
Wenqian WANG -
Digital competence of English language teachers
Vanessa Godárová -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
In what way can a teacher's personality influence a pupil's attitude towards English
Kamila NOVOSADOVÁ -
Principles of Character Education and Moral Values in English Student Books
Hana PÁLEŠOVÁ -
Principles of Character Education and Moral Values in English Student Books
Hana PÁLEŠOVÁ -
Moje cesta k herectví
Kristina Povodová -
K etické výchově na ZŠ
Ludmila Hejdová