„Děláme to pro sebe“ Kurz osobnostní a sociální výchovy pro žáky šestých tříd – Mgr. Lucie Horáková
Mgr. Lucie Horáková
Bachelor's thesis
„Děláme to pro sebe“ Kurz osobnostní a sociální výchovy pro žáky šestých tříd
„We do it for ourselves“ Character and social education course for pupil of sixth grade
Abstract:
Bakalářská diplomová práce pojednává o průřezovém tématu osobnostní a sociální výchovy, stanoveném v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a zabývá se jedním ze způsobů jeho implementace do výuky a to formou kurzu. Teoretická část nejprve pojednává o kurikulárních dokumentech, které daly vzniknout novým oblastem vzdělávání - průřezovým tématům, dále o několika aspektech osobnostní a …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with cross-curricular theme of Character and Social education, defined in Framework Education Programme for Elementary Education and it looks into one of the ways of its implementation into tuition, namely the form of a course.Theoretical part deals first of all with the curricular documents, which originated new areas of education – the cross-curricular themes. Furthermore …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s8a3i/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Lenka Kamanová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Zážitková pedagogika ve výuce cizích jazyků na příkladu waldorfské školy
Jitka JŮDOVÁ -
Zážitková pedagogika ve výuce cizích jazyků na příkladu waldorfské školy
Jitka JŮDOVÁ -
Multiple intelligences theory as a useful framework for planning and executing study trips for learners of languages
Ondřej Špaček -
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA -
Studieren Probieren: a Guidance Programme for Prospective Students in Austrian Higher Education
Matej Patrik Žitňanský -
A Contemporary Investigation into the Social Memory of the Transatlantic Slave trade and its Impact on Slave Descendants’ Everyday Experiences in Southwest Cameroon and the Cross River State Nigeria
Maurine Ekun Nyok -
Social Media and Gaming: Social Psychological Contributions to English Language Acquisition in Pupils in Compulsory Lower Secondary School Education.
Daniel Mark Sargeant -
Duševní zdraví a psychologická pohoda starších adolescentů v kontextu pandemie covid-19 ve vztahu k osobnostním rysům, perfekcionismu a užívání sociálních sítí
Šárka Horáková