Bc. Pavel Rosenlacher
Master's thesis
Neuropsychologie v prodeji
Neuropsychology in sale
Abstract:
Závěrečná práce pojednává o neuropsychologii jako vědním oboru a zároveň implementuje její některé metody a principy do marketingu, čehož využívá jeho nový směr zvaný neuromarketing. V souvislosti s tím je popisována anatomie lidského mozku a psychologické procesy ovlivňující nejen nákupní chování člověka, ale také proces ukládání reklamního sdělení do dlouhodobé paměti. Primárním cílem praktické části …moreAbstract:
This thesis treats neuropsychology as a scientific discipline and applies some of its methods and principles to marketing. Its new branch which uses the mentioned methods is called neuromarketing. Accordingly, the anatomy of human brain is described as well as the psychological processes affecting not only peoples´ shopping behaviour but also the process of storing advertising messages into the long …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/me7jz/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Jaroslav Jančík
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Neuromarketing
Lenka Bejdová -
Neuromarketing
Tereza Mrkvová -
Vliv procesu učení u skupin plemen honičů na motorické testy laterality
Iveta Růžičková -
Emoce žáků mladšího školního věku
Tereza Vodičková -
Emoce a jejich vliv na herecký projev
Hana Drozdová -
Emoce a násilná trestná činnost
Kristýna Junová -
Emoce ve vnitropodnikové komunikaci podniků
Jana Míková -
Subtest Líná Džina: Ověření metody pro měření schopnosti rozpoznat emoce z intonace u dětí mladšího školního věku
Karolína Umová