Bc. Pavel Rosenlacher

Master's thesis

Neuropsychologie v prodeji

Neuropsychology in sale
Abstract:
Závěrečná práce pojednává o neuropsychologii jako vědním oboru a zároveň implementuje její některé metody a principy do marketingu, čehož využívá jeho nový směr zvaný neuromarketing. V souvislosti s tím je popisována anatomie lidského mozku a psychologické procesy ovlivňující nejen nákupní chování člověka, ale také proces ukládání reklamního sdělení do dlouhodobé paměti. Primárním cílem praktické části …more
Abstract:
This thesis treats neuropsychology as a scientific discipline and applies some of its methods and principles to marketing. Its new branch which uses the mentioned methods is called neuromarketing. Accordingly, the anatomy of human brain is described as well as the psychological processes affecting not only peoples´ shopping behaviour but also the process of storing advertising messages into the long …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Jaroslav Jančík
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication