Dom umenia mesta Brna. Prípadová štúdia k brandingu kultúrnych inštitúcií. – Bc. Lucia Alcnauerová
Bc. Lucia Alcnauerová
Master's thesis
Dom umenia mesta Brna. Prípadová štúdia k brandingu kultúrnych inštitúcií.
The Brno House of Arts. A case study to branding of cultural institutions.
Abstract:
The subject of these graduation theses is the issue of mark, brand, in concept of a concret cultural institution. It´s the Brno House of Arts. In the theoretical part I want to approach to the concept and importance of branding and his function. I describe the basic relations of marketing strategy and I try to create concrete strategies for the Brno House of Arts. After presentation of the choosen …moreAbstract:
Témou predloženej magisterskej diplomovej práce je problematika značky, resp. brandu, vo fungovaní konkrétnej kultúrnej inštitúcie. Je ňou Dom umenia mesta Brna. V teoretickej časti práce sa snažím čitateľovi priblížiť pojem a význam brandingu a taktiež jeho funkcie. Okrem toho popisujem základné zákonitosti marketingovej stratégie a pokúšam sa vytvoriť konkrétne stratégie aplikované na Dom umenia …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 2. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/c6dbt/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 2. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Simona Juračková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Zpřístupnění Arnoldovy vily v rámci festivalu Open House Brno 2020
Adam Lyčka -
Muzeum města Brna se zaměřením na marketing návštěvnosti
Alena Procházková -
Destinační marketing města Brna se zacílením na zahraniční turisty
Aneta Bahelková -
Event marketing vybranej turistickej destinácie mesta Brno- Vila
Michal Hollý -
Urban branding jako nástroj udržitelného rozvoje měst – případová studie města Brna
Barbora Janoušková -
Marketing a kulturní management Muzea města Brna
Dana Horníčková -
Role TIC v marketingu destinace cestovního ruchu (příklad města Brna)
Adriána Škodová -
Business strategy for establishing and development of the new brand
Kateřina Janečková