Petr KALANDRA
Bachelor's thesis
Renderování vektorové grafiky v XNA frameworku
Vector graphics rendering in XNA framework
Abstract:
Cílem práce je vytvořit dynamickou knihovnu umožňující renderování vektorové grafiky v XNA frameworku pouze pomocí jeho funkcionality a bez použití knihoven třetích stran. Knihovna musí zvládat základní operace vektorové grafiky, např. kreslení jednoduchých objektů (včetně Bézierových křivek), transformace, barevné a bitmapové výplně, základní barevné přechody. Nezbytnou součástí práce je ukázková …moreAbstract:
The objective of this bachelor thesis is to create managed library for rendering vector graphics using the XNA framework with its functionality only, without using 3rd party libraries. The library must be able to provide basic vector graphics operations like drawing objects based on Bézier curves, affine transformations and simple color, gradient and pattern fills. Mandatory part of this thesis is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 8. 2013
Accessible from:: 6. 8. 2013
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Eduard Bartl, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KALANDRA, Petr. Renderování vektorové grafiky v XNA frameworku. Olomouc, 2013. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.8.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 6. 8. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaPALACKÝ UNIVERSITY IN OLOMOUC
Faculty of ScienceBachelor programme / field:
Computer Science / Applied Computer Science
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights