Ing. Eva Jozová

Bachelor's thesis

Analýza vybraných obchodních jednotek Albert a Tesco

Abstract:
Cílem mé práce je charakterizovat obchodní jednotky Albert a Tesco na základě konkurenčního prostředí, dispozičního řešení prodejny, formy prodeje, obchodního sortimentu, nákupního prostředí a atmosféry, určení spádové oblasti a typologie zákazníků. Ke zjištění těchto subjektů byly použity metody pozorování, analýzy, mystery shoppingu a dotazníkového šetření. Spádová oblast byla stanovena na základě …more
Abstract:
The aim of my work is to characterize the business units Albert and Tesco on the basis of a competitive environment, store layout, the form of sales, trading range, the shopping environment, and the atmosphere, determination of the catchment area and customer typology. To identify these areas methods of observation were used , analysis, mystery shopping and survey. Catchment area was based on the circular …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2010
  • Supervisor: Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Josef Kostohryz

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích