Analýza vybraných obchodních jednotek Albert a Tesco – Ing. Eva Jozová
Ing. Eva Jozová
Bachelor's thesis
Analýza vybraných obchodních jednotek Albert a Tesco
Abstract:
Cílem mé práce je charakterizovat obchodní jednotky Albert a Tesco na základě konkurenčního prostředí, dispozičního řešení prodejny, formy prodeje, obchodního sortimentu, nákupního prostředí a atmosféry, určení spádové oblasti a typologie zákazníků. Ke zjištění těchto subjektů byly použity metody pozorování, analýzy, mystery shoppingu a dotazníkového šetření. Spádová oblast byla stanovena na základě …moreAbstract:
The aim of my work is to characterize the business units Albert and Tesco on the basis of a competitive environment, store layout, the form of sales, trading range, the shopping environment, and the atmosphere, determination of the catchment area and customer typology. To identify these areas methods of observation were used , analysis, mystery shopping and survey. Catchment area was based on the circular …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2010
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/xqlfs/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2010
- Supervisor: Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
- Reader: Ing. Josef Kostohryz
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Nákupní atmosféra vybrané obchodní jednotky
Pavla Lovčí -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Andrea Hubálková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Veronika Pomijová -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Veronika Grznáriková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Lucie Nováková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Markéta Všetečková -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Tereza Silná -
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Lenka Špalková