BcA. Tadeáš Kříbek

Master's thesis

Návrh výtvarného stylu hry s využitím 3D skenů

Design of the Game Art Style Using 3D Scans
Abstract:
Tato práce se zabývá pořizováním 3D skenů a jejich využitím ve výtvarném stylu hry. Teoretická část se věnuje fotogrammetrii a dalším metodám 3D skenování, spolu s designem herního prostředí. Praktická část popisuje pořizování 3D skenů pomocí fotogrammetrie, jejich optimalizaci, implemetaci do herního enginu a využití při tvorbě herního prostředí.
Abstract:
This thesis examines the taking of 3D scans and their use in the art style of the game. The theoretical part focuses on photogrammetry and other 3D scanning methods, along with game environment design. The practical part describes the capturing of 3D scans using photogrammetry, their optimization, implementation in the game engine and use in the design of the game environment.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: MgA. Pavel Novák

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kříbek, Tadeáš. Návrh výtvarného stylu hry s využitím 3D skenů. Zlín, 2024. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Multimédia a design / Game Design