Mgr. Kristýna ŠTEFLOVÁ

Bachelor's thesis

Angličtina v českých reklamních textech. Vnímání cílovou skupinou

English in Czech advertising texts. The perception of the target groups
Abstract:
Ve své bakalářské práci se, jak už ze samotného názvu vyplývá, zabývám používáním angličtiny v českých reklamních textech, zejména pak v reklamních sloganech. Zároveň se pokouším zjistit, jaký názor mají na využívání cizojazyčných sloganů cílové skupiny. V teoretické části se věnuji postavení angličtiny ve společnosti, způsobům překladů reklam a reklamním sloganům. Praktická část je zaměřena na znalost …more
Abstract:
In my bachelor thesis, as is apparent from the title itself, I am dealing with the analysis of English language use in czech advertising texts, especially in czech advertising slogans. Also I am trying to find out the target groups´ opinion of this exploitation. In the theoretical part I attend to position of English in the society, the ways of translation of ads and to the advertising slogans. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2006
Accessible from:: 16. 5. 2006
Identifier: 2643

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2006

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠTEFLOVÁ, Kristýna. Angličtina v českých reklamních textech. Vnímání cílovou skupinou. Zlín, 2006. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 16. 05. 2006

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 16. 5. 2006 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and communication studies / Marketing and social communications

Theses on a related topic