Ochrana spotřebitele v České republice a vliv klamavé reklamy – Anna Meierová
Anna Meierová
Master's thesis
Ochrana spotřebitele v České republice a vliv klamavé reklamy
Consumer protection in the Czech Republic and the impact of misleading advertising
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké existují možnosti právní a mimoprávní regulace reklamy a ověřit vliv klamavé reklamy na spotřebitele. Teoretická část obsahuje základní teorii marketingu, psychologie reklamy, ochrany spotřebitele v České republice a přehled nejdůležitějších předpisů veřejnoprávní, soukromoprávní a mimoprávní regulace. Praktická část shrnuje dosavadní provedené výzkumy na …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to find out the means of legislative regulation and self regulation of advertising and to verify the impact of misleading advertising on consumers. The theoretical part contains the basic theory of marketing, psychology of advertising, consumer protection in the Czech Republic and an overview of the most important regulations of civil law, public law and self regulation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 9. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/81255
Thesis defence
- Date of defence: 28. 8. 2020
- Supervisor: Tomáš Votava
- Reader: Zbyněk Švarc
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/81255
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Podnikání a právo
Theses on a related topic
-
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Ochrana proti nekalé soutěži v českém právu
Ekaterina Petrenko -
Právní ochrana dětí a jejich rodičů před klamavou reklamou
Lenka Hejduková -
Právní ochrana uživatele elektronického bankovnictví
Peter Urdzík -
Ochrana spotřebitele a právo nekalé soutěže ve státech EU
Tomáš Kintr -
Nové přístupy k nekalé soutěži + ochrana spotřebitele v německé právní úpravě a judikatuře
Nikola Grillová -
Ochrana podnikatele proti klamavé reklamě a parazitování na pověsti
Ondřej Černý -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová