Bc. Petra Bérová

Master's thesis

Vliv způsobu prezentace na zapamatování slovní zásoby v hodinách anglického jazyka

The Impact of Presentation on Learner´s Vocabulary Retention in EFL Classes
Abstract:
This diploma thesis is focused on the stage of presentation of English vocabulary and its impact on learners' retention. Attention is concentrated on lower secondary pupils and their individual learning styles. The theoretical part describes all of the factors of vocabulary learning and teaching including the aspects of a word that need to be taught, the process of storing words in memory, learning …more
Abstract:
V této diplomové práci je popsán vliv metody prezentace na zapamatování anglické slovní zásoby. Tyto metody jsou zaměřeny na žáky drůhého stupně zákaldní školy a jejich individuální učební styly. V teoretické části jsou popsány všechny okolnosti, které se týkají výuky a osvojování anglické slovní zásoby včetně aspektů slova, se kterými by žáci měli být seznámeni, procesu ukládání slovíček do paměti …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2014
Accessible from:: 19. 12. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 2. 2015
  • Supervisor: PaedDr. Zuzana Šaffková, CSc., M.A.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Bérová, Petra. Vliv způsobu prezentace na zapamatování slovní zásoby v hodinách anglického jazyka. Liberec, 2014. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 19.12.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 19. 12. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN