Udržitelné balení a chování spotřebitelů – Silvia Harajdová
Silvia Harajdová
Bakalářská práce
Udržitelné balení a chování spotřebitelů
Sustainable packaging and consumer behaviour
Abstract:
The subject of this bachelor thesis is the analysis of consumer behaviour towards sustainable packaging. The objective of thesis is to evaluate the attitudes to sustainable food packaging and intention of consumers to pay extra for them on the Slovak and Czech market. The theoretical part summarizes current knowledge in the field of consumer behaviour with a focus on sustainable packaging. The second …víceAbstract:
Predmetom tejto bakalárskej práce je analýza spotrebiteľského správania voči udržateľným obalom. Cieľom práce je zhodnotenie postojov k udržateľným obalom potravín a zámeru spotrebiteľov priplatiť si za nich na slovenskom a českom trhu. Teoretická časť práce vymedzuje súčasné poznatky v oblasti spotrebiteľského správania so zameraním na udržateľné obaly. V druhej časti práce sú definované ciele výskumu …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dnafc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2022
- Vedoucí: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Oponent: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasarykova univerzita
Ekonomicko-správní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Podniková ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Práce na příbuzné téma
-
Consumer behavior of luxury watch buyers in the pre-purchase phase of the customer journey in Germany
Martina Möstl -
Impacts of Ethnocentrism and Country of Origin on Purchase Decision in Tanzania
Grace Edward Mbwiga -
What influences the decision of consumers to purchase sustainable fashion?
Dorota Cikánová -
The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia
Vladyslava Molodzinovska -
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Merve Bahcivancilar