Stereotypy v reklamě a jejich vliv na hodnocení produktu – Pavlína Valová
Pavlína Valová
Bachelor's thesis
Stereotypy v reklamě a jejich vliv na hodnocení produktu
Stereotypes in advertising and their impact on product evaluation
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá stereotypy v reklamní fotografii. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jaký vliv mají stereotypy v reklamní fotografii na proces nákupního rozhodování vybraných respondentů. Teoretická část pojednává o daných stereotypech, popisuje jejich druhy a jak fungují. Zaobírá se samotnou fotografií v marketingu, její tvorbou a schopností zaujmout. S tím souvisí psychologie …moreAbstract:
This bachelor theses explores a variety of known stereotypes which are related to photography used in marketing. The main aim is to find out the extent to which certain stereotypes in photography marketing may influence customers and their decisions to buy the marketed products. These stereotypes will be then compared according to the gender of customers. The theoretical part of the thesis describes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 9. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/mvy55/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 11. 2021
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Czech Consumers' Perceptions of Gender Stereotypes in Advertising
Natálie Hofmanová -
Promotion of Cultural Values and Stereotypes in Advertising Orientated Towards Women
Mária Fileková -
Czech-British Parallels in the Use of Humour in Contemporary Advertising
Lucie HORÁKOVÁ -
Sexism in advertising
Malika Tursun -
Genderové stereotypy v současné reklamě a nákupním chování spotřebitelů
Katarina Farberova -
Stereotypy v československé televizní reklamě v době normalizace
Andrea Vohralíková -
Stereotypy v reklamě a jejich vliv na hodnocení produktu
David Jiráček -
Genderové stereotypy v reklamě na Ukrajině a v Česku
Anastasiia RUBEZHYNA