Pavlína Valová

Bachelor's thesis

Stereotypy v reklamě a jejich vliv na hodnocení produktu

Stereotypes in advertising and their impact on product evaluation
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá stereotypy v reklamní fotografii. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jaký vliv mají stereotypy v reklamní fotografii na proces nákupního rozhodování vybraných respondentů. Teoretická část pojednává o daných stereotypech, popisuje jejich druhy a jak fungují. Zaobírá se samotnou fotografií v marketingu, její tvorbou a schopností zaujmout. S tím souvisí psychologie …more
Abstract:
This bachelor theses explores a variety of known stereotypes which are related to photography used in marketing. The main aim is to find out the extent to which certain stereotypes in photography marketing may influence customers and their decisions to buy the marketed products. These stereotypes will be then compared according to the gender of customers. The theoretical part of the thesis describes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 9. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 11. 2021
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní